Samarbeidspartnere 2024
Hovedpartnere
Debio har merket mat i Norge i snart 40 år, og varer merket med våre godkjenningsmerker er garantert økologisk og bærekraftig. Vi arrangerer Matprisen fordi vi mener at de som produserer og serverer bærekraftige måltider, og som bryr seg om jorda, dyra og maten du spiser, fortjener all den heder de kan få.
Partnere
ASKO Servering støtter Matprisen fordi vi mener det er viktig å hedre ildsjeler som jobber for innovasjon og bærekraftig matproduksjon. Vi håper og tror de nominerte vil være en inspirasjon for hele serveringsbransjen
Helt siden 2012 har Hurtigruten vært opptatt av å løfte frem lokale, norske matprodusenter gjennom vårt matkonsept «Norway’s Coastal Kitchen». Vi vil ikke bare vise gjestene våre den fantastiske naturen langs «verdens vakreste sjøreise», men også det fantastiske matfatet vi seiler over og forbi langs kysten. Gjesten våre skal ikke bare oppleve Norge, men også smake det beste Norge har å by på gjennom lokalmat i verdensklasse. Matprisene er en flott annerkjennelse til alle de små lokale produsentene vi har i Norge, og en anerkjennelse til alle de som står på hver dag for å sikre bærekraftig, kortreist mat.
Matvalget jobber nytenkende og banebrytende med matforbruk- og måltidsløsninger som forener folkehelse-, miljø- og klimahensyn. Vi jobber på systemnivå, med konkrete praktiske løsninger som passer for kokker, matansvarlige, beslutningstakere og leverandørleddet. Vi støtter Matprisen fordi vi ønsker å se flere skape sunne, smakfulle måltider som både tilfredsstiller virksomhetenes bærekraftskrav og spisegjestene!
Matprisens fokus på å fremme bærekraftige produsenter, kokker og måltider synes vi i Nores er en flott satsing som vi gjerne vil være en del av. I vår rolle som innkjøpspartner for hoteller og restauranter er utvikling av bærekraftig mat i Norge svært viktig for oss.
Vi støtter Matprisen fordi de feirer hele verdikjeden for norsk økologisk mat. Norges Bondelag er den største fagorganisasjonen for norske bønder, og vi vil trekke matproduksjonen i en mer bærekraftig retning, og at mer av det vi spiser skal være produsert her i landet.
Vi er alle tjent med å ta vår del av ansvaret for å jobbe mer miljøvennlig. Mens vi i Norrøna jobber med kvalitet og bærekraft i utstyret som brukes, sørger Matprisen for fokus på bærekraft og kvalitet i råvarene. Som sponsor er vi stolte av å kunne bidra til å løfte frem de som bryr seg.
Salsus lager kraft og sauser fra bunnen av, med kortreiste råvarer og kunnskap fra de dyktigste kokker. Fokus på bærekraftig produksjon og bruk av råvarer er kjernen av produktene våre. Matprisen representerer mange av de samme verdiene som ligger i bunnen av Salsus sin kokekjele. For oss ligger det derfor både stor glede og stolthet i det kunne være en partner til Matprisen.
Matprisen spiller en viktig rolle i å øke bevisstheten om økologi og bærekraft, og har en positiv innvirkning på verdiskapning. For Thon Hotels, som satser på kortreist og lokalt produsert mat, er samarbeidet med Matprisen en selvfølge. Vårt mål er å øke bevisstheten blant gjestene våre om viktigheten av å støtte norsk landbruk, samtidig som vi fremmer lokale råvarer. Dette er en av våre viktigste satsninger for tiden.